måndag 1 juni 2009

Småländska liljekonvaljer

Igårkväll kom vi hem efter en helg hos mamma och pappa i Jönköping. Och vilket väder vi har! Fantastiskt att få spendera en helg på landet då:) I lördags var mamma och jag på obligatoriska loppisrundan. Jag letar ju som bekant efter köksstolar men det blev ingen lycka där. Vi fick till och med följa med upp på vinden och leta på ett ställe:) 7 loppisar tror jag det blev och jag fick iallafall med mig lite andra fynd hem. Annars har vi bara lapat sol, ätit sommarens första jordgubbar hos mormor och morfar, grillat och sett två glada vovvar leka en hel helg:)

Mamma plockade lite liljekonvaljer som jag kunde ta med mig hem. Det luktar fantastiskt i lägenheten nu!











Idag njuter jag av att ha sommarlov lite extra när det är måndag och toppen väder och allt:) Ska bara fixa lite hemma och läsa lite magasin om jag hinner.

Jag har en massa inlägg på kö, så det kommer mer!

Hoppas ni har en fin måndag, jobb eller inte:) Kram Charlotte

3 kommentarer:

  1. Mysig blogg du har! Älskar den lantliga stilen! Blomlådan i korg hittade jag på Blomsterhuset på de Geersgatan i Norrköping. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo jag älskar kopparna, det är snygga och dessutom bahagliga att dricka ur.

    Vilken fin blogg du har! Kul att ha hittat hit. Tror bestämt att jag länkar från mig så jag kommer ihåg att titta in lite oftare. Hoppas det är okej!?

    Ha en fin vecka och njut av ledigheten!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vet inte om Blomsterhuset tillhör någon särskild kedja tyvärr. Så du får visst pallra dig till grannstaden :) Vad duktig du är med kameran förresten. Du tar riktigt fina bilder. Man blir verkligen inspirerad. Kram

    SvaraRadera