tisdag 2 juni 2009

Vitt vitt vitt!

Nu är jag i målartagen! Har tagit tag i att måla vardagsrummet som hade brun, beige, grå tapeter när vi flyttade in. Det konstiga är att alla väggar verkade ha olika färg, men det kanske beror på hur ljuset faller.

Så klart glömde jag nästan bort att ta före-bilder mitt i flytten av alla möbler igår. Men jag kom på det i sista stund. Så här såg det alltså ut:





Och nu är första strykningen gjord, det tog ett par timmar:) Förhoppningsvis räcker det med en andra strykning för jag är helt mör i kroppen och framförallt i händerna efter allt rollande.

Men det blir fint! Sen har vi lite planer för vardagsrummet. Att sätta upp tvn på väggen, hänga upp en underbar gardinlängd jag köpte i helgen, och måla ett sideboard som än så länge står hemma i Jönköping.

Jag återkommer med bilder efterhand, och med lite andra bilder också:)

Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har, kul att hitta ännu en!! Bordet kom min pappa med en dag, mina föräldrar har fått det av några vänner när de var unga. Jag är så glad över det och imponerad av den smarta idén med slagbord. Vet inte om du såg att jag var på mässa i Danmark för en vecka sedan, där sålde de ett exakt likadant fast gråmålat- för 1400:-! Ha det bra, kram Ida

    SvaraRadera
  2. Ahaa! Så det blev vitt i vardagsrumet i alla fall ;) Tror det blir tjusigt! Kram från Jenny

    SvaraRadera
  3. Tycker att det ser jättefint ut på före-bilderna. Av det jag kan se på bilderna kan jag bara säga en sak - älskar din stil! Är det en rospläd ni har i soffan? Funderar också på att måla om i vardagsrummet - vitt och en fondvägg i lingrönt. Ha det så länge! Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med vitt! Vi har en liknande färg i sovrummet och jag har försökt att övertala min kära sambo att måla vitt där men han är inte så sugen på den idén. Måste jobba vidare ;)

    Det ska bli kul att få se resultatet.
    Ha en fin kväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera