tisdag 9 juni 2009

Lavendel inne och ute

För ett tag sen köpte jag lavendel, på Ikea av alla ställen, billigt och bra:) Det blev en liten planta som jag ställde i köket och en stor som jag planterade på balkongen i en jättefin (och billig) lerkruka som jag också hittade på Ikea.

Tycker lavendel är så vackert och dessutom luktar det ju hur gott som helst!

Jag var väldigt osäker på om man kunde ha lavendel inne men min lilla planta verkar må hur bra som helst, den växer och har massa nya knoppar. Jag har nu ställt den vid fönstret istället och brukar ha det lite på glänt så det blir ju praktiskt taget som ute;)











Nu ska jag fortsätta med att bara vara ledig:)

Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig planta, lavendel doftar ju så gott! Ha en bra dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ser ljuvligt ut och doftar ju så gott :)
    Kram Annika

    SvaraRadera