tisdag 16 juni 2009

Kladdkaksmuffins

Det bli mycket bakning nu när jag är ledig. Förra veckan bakade jag kladdkaksmuffins. Receptet kommer från Leilas bakbok men jag gjorde receptet för kladdkaka istället och stoppade i formar helt enkelt för att det receptet verkade smidigare. Muffinsen blev väldigt goda, och jag tror det beror på att det är farinsocker i.

Dock ska jag vara duktig och bara äta sötsaker på helgen nu. På fredag blir det en Pavlova med massa jordgubbar som midsommartårta!





Nu ska jag börja med middagen och sen ska vi ner på stan och kika en sväng. Imorgon ska jag se om jag hinner knåpa ihop loppisguiden.

Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. Hej Charlotte, ojoj vad gott, jag är väldigt svag för hembakat.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Mnnn så gott det ser ut.. här sitter en som inte ätit frukost än
    jag har en stor förkärlek för kladdkakor.. och u muffinsform.. mums

    kram och trevlig midsommar
    Ann-catrin

    SvaraRadera