torsdag 18 juni 2009

En liten loppisguide

En lite loppisguide i mina hemtrakter Jönköping efterfrågades. Jag och mamma har ju som tradition att åka en sväng varje lördag när jag är hemma så jag tänkte tipsa om de second-hand butiker vi brukar besöka. Här är de fyra favoriterna:


Mina senaste loppisfynd: En tvättbräda, glasassietter, en glasburk & en kaffesked.


Erikshjälpe
n. Birkagatan 38, Huskvarna
En riktigt bra butik med stort sortiment. Stor avdelning med porslin & glas etc. och en stor möbelavdelning. Men det bästa, bra priser! Här hittade jag min tvättbräda för ett tag sen:)

Bra & Begagnat. Kungsängsvägen 25, Huskvarna
Även detta en bra butik med bra sortiment. Stor avdelning med glas och porslin och också en del möbler. Bra priser! Här har jag fyndat glasassietter bland annat.

Sam-hjälp. Kungsängsvägen 5, Jönköping
En mindre butik med stort sortiment av glas och porslin. Även möbler och en del udda och fina ting så som zinkbaljor och trälådor som dock kostar lite mer. Annars bra priser! Här har jag hittat silverbrickor och silverfat.

Erikshjälpen. Bangårdsgatan 23, Jönköping
En stor butik med ett stort sortiment av glas/porslin och möbler. Dock utfärdar jag en varning för mycket folk och höga priser så detta är väl ingen favorit egentligen men vill man fynda får man armbåga sig fram och rota lite:)


Några tips om man vill fynda: Kom i god tid, vid öppning och är man på jakt efter något särskilt så besök denna avdelning först. Här gäller det att hugga tag när man ser något intressant!

Hoppas denna lilla guide kan vara till någon hjälp:)


Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Tack! Verkar vara bra butiker det där! Ska jag definitivt ta en närmare titt på! Glad sommar!

    SvaraRadera
  2. Hej svejs! Tack för titten hos mig...vad glad jag blev! Vad trevligt med loppisturer med mamma....Jag önskar dig en Trevlig Midsommar! Varmt Välkommen tillbaka till mig! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotte!

    Vilka muffins du bakat, det ser otroligt goda ut!

    Jättekul med en loppisguide. Har jag vägarna förbi jönköping i sommar så ska jag se till att besöka några av dem. Jag känner inte till några bra sommarloppisar här i närheten, jättetråkigt! Dessutom har vi ingen bil vilket begränsar mig lite.

    Hoppas att du får en riktigt fin midsommar! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Dem glas-assietterna är du inte intresserad av att sälja vidare eller? Har 4 sådana (tror det är dem iaf) och skulle vilja komplettera med fler..

    sejla_biscevic@hotmail.com

    /Sejla

    SvaraRadera