lördag 20 juni 2009

Pavlova med jordgubbar

Oj vad vi åt igår men höjdpunkten var nog ändå pavlovan. Den blev stor men fick ändå preecis plats på tårtfatet. Jag måste nog säga att detta är min nya favorittårta. Den söta marängen tillsammans med den syrliga blandningen av grädde och grekisk yoghurt och så jordgubbarna, var helt enkelt underbart! Vi har en stor bit kvar i kylen så det är bara att hugga in idag också. Receptet är från Leilas A piece of cake, som vanligt:) Jag uteslöt bara kakaon.



Nu håller jag på att göra smörgåstårta som blir dagens middag. Har lagt ihop den men nu ska jag bara garnera den lite fint också. Jag kanske borde omvandla bloggen till en matblogg, haha:) Men det är så skönt när man är ledig och kan ägna sig åt matlagning och bakning och inte behöver skynda eller stressa i köket.

Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. Åh, den där har jag också tänkt att prova! Med omdömet du ger den så låter det som ett måste i sommar. :)

    Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
  2. Sååå mycket fina bilder på baverk som ser riktigt smaskiga du visar på din fina blogg!!

    Hoppas du får bra kväll

    Kram Bella

    SvaraRadera