söndag 8 januari 2012

Vita ranunklar





Hej söndagskväll!

En vit ranunkel i kruka fick det bli till vardagsrummet. Älskar verkligen dessa fantastiska blommor, kan vara så att de är absoluta favoriterna faktiskt:)

Idag har vi haft besök av Andreas pappa+fru. De ville träffa vovvarna och vi bjöd på fika. Sen tog vi en promenad runt lilla stan innan de åkte tillbaka hem. Det var ju så fint väder och så fint med pudersnön så vi åkte ut i skogen och gick lilla rundan på 3 km. Älskar när det är så vackert med snö på träden så det känns som man är i en sagovärld, det blev ju inte sämre av att solen började gå ner och himlen var alldeles ljusrosa!

Sen blev det storhandling och gryta till middag och nu sitter jag här helt slut i soffan. Tror det är dags för lite kaffe strax och sen fortsätter vi väl helgen serietittande.. dags att krama ur det sista av helgen och mota bort tankarna om måndag (bläääää!).

Hoppas ni haft en riktigt skön helg? Och att ni njuter söndagskvällen! Kram!

3 kommentarer:

  1. Så fint med de vita ranunklarna. Ser ut som vi har liknande skåp;) Här slappas det, och mumsas kakor, och jag funderar på ett kvällsbad- så jag stressar ner lite till inför måndagen;) Kram

    SvaraRadera
  2. Såå fina bilder! Och er lille Oscar här nedan är bara så gullig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va fina! Jag skulle också behöva fylla på blomkvoten här hemma. Är ruskigt sugen på en hortensia men jag tror att det är lite för tidigt än. Mina vita ranunkler som jag köpte på torget började sloka, en efter en, redan dagen efter!? Har försökt rädda dem genom att ha dem i småvaser men det går halvbra...

    Så otroligt söt han är det nya tillskottet!

    Idag gjorde vi förresten en riktigt god middag! Har inte bestämt om jag ska blogga om den än men tänkte att du kanske ville ha receptet ändå. :) Quinoabiffar med fetaost ! Jag hade ingen färsk basilika hemma dock. Till biffarna gjorde en tomatsalsa (krossade tomater, lök, vitlök och spiskummin) till och så en grönsallad. MUMS! Här finns receptet: http://www.saltakvarn.se/recept/receptblad/QuinoabiffarmedfarskBasilikaochFetaost.htm

    Ha en riktigt fin kväll!

    KRAM!

    SvaraRadera