lördag 31 juli 2010

Rotfrukter med fetaost




Hej på er! Det var jättekul att så många gillade mitt recept på sommarsalladen:) Det kanske är så att ni vill att jag fortsätter med mina mattips? Jag brukar höfta så några exakta recept blir det inte:)

Men här kommer i alla fall ett: rotfrukter i ugn med fetaost. Jätteenkelt, jättegott och nyttigt, kan det bli bättre? Det är bara att skära allt i bitar, på med lite olja, krydda, och köra in i ugnen. Jag brukar låta rödbetorna vara inne ett tag först, sen lägger jag på morötterna och palsternackan, och sist broccolin, paprikan och löken. Den absolut sista stunden smular jag över fetaosten. Sen är det bara att servera med sitt favorittillbehör, jag som är vego kör ofta quornfilé:)

Ett tips är att investera i örtagårdskryddan (Santa Maria), supergott inte bara till rotfrukter utan den passar till det mesta. Blir underbart gott till potatisklyftor till exempel!

Efter att ha spenderat den här lördagen på stan, ska vi nu avsluta med filmkväll:)

Hoppas ni har det riktigt fint! Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. Alltid kul med nya recept ;) Det där lät riktigt gott!

    Ha en skön kväll! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Absolut! Finns ju en massa gott man kan göra av blåbär! De är ju galet nyttiga i sig själv också! :) Måste bara se till att jag tar mig ut och får ihop några liter innan jag åker hem igen...

    Tack för hjälpen med bilderna! Började nästan ana att du gjorde något med just bilderna och inte med koden. Ska ta och lista ut hur jag sparar bilder i ett mindre format nu ;)

    Går det bra med jobben? Hemläxor låter ju inte så kul men om de hjälper så är det ju bra! :) Ha en fin vecka! Stor Kram

    SvaraRadera