måndag 12 juli 2010

En liten utflykt



Idag gjorde vi en liten utflykt till ett berg i en ..hm.. by (haha) här i närheten, nämligen Tabergs Topp. Det är alltså ett högt berg med fantastisk utsikt och ett litet café på toppen. Där har jag varit många gånger under min uppväxt och det är ett mysigt ställe att ta en kortare tripp till då det ligger så nära hemifrån. Vi åt jättegod mat och sedan gick vi en runda och beundrade utsikten. Hur vackert är det inte med gärdsgårdar? (så klart är det bättre skyddsstängsel närmre kanterna, haha)

Gör ni några roliga utflykter på semestern? Ni kanske har något tips?

Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Där har jag med varit fast för längesen när min syster bodde i Jönköping.
    Ha det fortsatt fint. Kram

    SvaraRadera
  2. man blir såå glad utav att besöka platser man minns som liten. Själv åker jag till Öland, det är mitt paradis. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Tabergstoppen har jag inte varit på än trots att jag bott här i Jönköping i fyra år, fy skäms. Så dit får det bli en tripp i veckan. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  4. Heeej!

    Nu är jag tillbaka till "södern"! Tack du, jo vi passar förhoppningsvis ganska bra ihop jag och J ;) Blev väldigt tomt att åka hem kan jag säga...

    Jo det är verkligen mysigt att vara tillsammans med nära och kära. Hoppas att du har det riktigt riktigt bra nere i Småland! När åker ni hem igen?

    Stor kram!

    SvaraRadera