söndag 11 juli 2010

Gammalt fönster





Hej i värmen! Titta här vad jag fick av min svärmor, ett underbart och stooort gammalt fönster. Det är perfekt slitet och alla glasrutor är intakta och består av gammalt handblåst glas som är så vackert! Det håller jag hårt i från och med nu, och så länge får det stå i vardagsrummet.

Idag var planen att åka ut till Visingsö och även gå en sväng i Gränna men det är ju alldeles för varmt att cykla runt ön i denna tropiska värme så det får vänta ett tag till. Men vi stannar här i Småland ett tag, jag vägrar att befinna min i lägenheten nu:)

Kram Charlotte

3 kommentarer:

  1. Åh vilket vackert gammalt fönster! Så fint att bara ha det stående mot väggen som ett blickfång. En kompis till mig har fått tag på ett gammalt fönster som hon ska måla vitt och ta bort glaset på, för att sätta dit speglar istället. Det tyckte jag var himla smart:)
    Hoppas du har det skönt i sommarvärmen... hettan;)
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Det var ett fint fönster. Det funkar ju fint att ha det stående där.

    Ja, idag är det verkligen hett! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ja men visst är dom galet söta!?! Otroligt charmiga också. Attans att J ska vara allergisk....

    Vilket fantastiskt vackert fönster! De var mig en snäll svärmor. :)

    Det är ju helt galet varmt! Tur att jag ska åka norröver. Där har de ju "bara" 22 grader..

    Nä, jag är ledig (läs: arbetslös) nu. Försöker att njuta av ledigheten och gör billiga aktiviteter! Haha Hur går det för dig?

    Kram kram

    SvaraRadera