torsdag 8 juli 2010

Landet!







Hej på er!

Nu är vi hemkomna från vår tid på landet och vi har haft det helt underbart!

Vi har njutit av vackra omgivningar och den fantastiska svenska naturen med blomstrande ängar, vida åkrar, mörka skogar och djupa sjöar. Att vakna till fågelsång och solen strålande från en klarblå himmel gjorde inte humöret sämre. Det finns fantastiskt vackra hus i omgivningen och vi sov i lillstugan som ni ser på bilden (byggd på 1800-talet nångång skulle jag tippa och före detta skomakareverkstad).

Vi spenderade dagarna med solande liggandes i gräset, god mat, grillning, jordgubbar, glass och lite utflykter. Precis utanför tomten betade två kor och en liten kalv.

Jag får sådan ro i skälen på landet. Nu skulle jag ge allt för att få flytta på en gång:)

Imorgon åker vi vidare hem mot Småland och fortsätter semestern där!

Hoppas ni har det riktigt fint och njuter av allt det vackra ordentligt! Kram Charlotte

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig liten stuga =)

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt det ser ut!! Jättesöt lite stuga!

    Jag förstår precis vad du menar med ro i själen på landet. Dock har jag nog kommit underfund med att jag inte vill på så permanent....Jag tror att jag skulle känna mig lite ensam och dessutom kanske jag inte skulle känna samma ro om jag bodde så jämt....men men, jag hinner säker ändra mig ett par gånger innan det är dags. :)

    Jo prova Laga lätt! Jag gillar den!

    Ha det så mysigt i Småland! Kram

    SvaraRadera