lördag 3 juli 2010

Något turkost







Den är underbara stolen i turkost och creme som är perfekt sliten lånade jag med mig hem från Småland. Mamma hittade den i gömmorna och skulle bära upp den till huset när jag instinktivt kände att den skulle göra sig perfekt som skrivbordsstol hos mig. Så så fick det bli:) Den har precis som vårt slagbord i köket tillhört min gammelmormor och att den bär på lite extra historia känns lite extra fint!

Hur har ni det i värmen annars? Idag har det varit såå varmt här och det är fortfarande över 30 grader ute. Vi har sprungit på stan och letat sommarkläder (som alltid i sista minuten) och jag blev ett par shorts, två t-shirtar (eller te-schööt som vi säger i Småland) och ett par svala haremsbyxor rikare:) Sen har vi grillat och ätit massa vattenmelon!

Imorgon åker vi till min sambos mammas landställe och stannar där ett par dagar. Sen är det hem en sväng i mellan som gäller innan vi bilar vidare ner mot Småland. Det ska bli såå skönt att byta betong mot lite grönt:)

Ha det riktigt fint tills vi hörs igen! Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Vilken fin modell på stol och läcker turkos.
    Visst är det varmt, jisses meen det är skönt efter denna vinter vi hade.
    Hoppas du får en trevlig vecka :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig stol.Läckert med turkost.Ja nu är det bara så underbart ute.Hoppas att ni får några mysiga dagar hos din sambos mamma.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. WOW! Vilken underbar stol!!!! Förstår att du lät den flytta in hos er! :)

    Även här har det ätits en massa vattenmelon. Helt klart de bästa sättet att få i sig vatten nät temperaturen ligger runt trettio....

    Hoppas ni har det bra i det gröna! KRAM!

    SvaraRadera
  4. Men jösses vilken underbar stol! Kram Petra

    SvaraRadera