söndag 23 oktober 2011

Tea time!







Ni som känner mig vet ju att te inte är min kopp te, om vi säger så. Ni som inte känner mig vet det nu! Men ... jag är mycket svag för estetiskt tilltalande ting, det vet ju alla! :) Och, jag vill ju så himla gärna tycka om te.. för hur mysigt låter inte följande: "...krypa upp i favoritfåtöljen med en kopp värmande te medan höstvindarna viner utanför fönstret..." .

Så efter noga övervägande (några år) har jag slagit till på min första åh så snygga Kusmiburk! Och, hör och häpna, teet är faktiskt gott också:) Prince Vladimir med smak av apelsin, kanel och vanilj.

Nu försöker jag bara hålla mig borta från att klicka hem fler (måste ju ha stora burkarna för de är snyggast, fast jag själv hör hur dumt det låter!). Mintchokladen, chokladen, spicy chokladen, karamellen, kanelen och earl-greyen är de som finns på önskelistan. Mmm, jag är helt knäpp!

1 kommentar:

  1. Mmm, kusmi! Ja de är rackarns snygga de där burkarna. Jag som tegalning kan även rekommendera Clipper tea, fina förpackningar och dessutom ekologiskt och rättvisemärkt. Det är bra att du lär dig dricka te så kan vi gå på någon fin afternoon tea buffé i Stockholm. :)

    TACK för alla tips på maträtter! Blomkål är jag helt beroende av, älskar det! Fast jag äter det helst som det är eller på myskvällen som "dipp och grönsaker". Ska testa mos! Biffarna låter jättegoda! Påminner mig om att jag tänkte laga kikärtsbiffar/falafel någon dag. Mums!

    Jag blir likadan när jag måste äta själv, te och mackor brukar mina middagar bestå av då. Trist är det men då blir det desto godare när man är två igen. :)

    Hoppas du hart en mysig kväll och att veckan startar bra!

    MÅNGA KRAMAR!

    SvaraRadera