söndag 16 januari 2011

Nya blommor och matsalsfix







Hej på er! Hoppas ni haft en riktigt fin helg! (Synd att de alltid ska gå så fort bara).

Idag hade vi lite besök på förmiddagen av mina föräldrar. Mer om varför snart:) Mamma hade med sin superfina murgröna på båge som jag fick ta över och underbara ljusrosa tulpaner. Sen hade vi turen att hitta en orkidé till riktigt bra pris på vårt lilla Ica här i stan. Så nu är det blommigt och fint i vardagsrummet, bara en växt till lilla krukan kvar men det tänkte jag lösa imorgon:) (tänker min en liten myrten)

Nu till varför vi fick besök, vi fick ett matsalsbord som stått oanvänt ett tag hemma och som vi kom fram till kommer passa perfekt i vår nya matsal (wiiiii matsal!!) Det är ett rektangulärt bord med svarvade ben som kommer bli superfint efter lite slipning och målning=veckans mission! Sen har vi beställt nya stolar som hämtas om en vecka, kan ni gissa vilka? Mmm, Eames-stolar it is! Kommer bli så roligt att få ordning och äntligen få en matsal med rejält bord och sköna stolar:)

Nu dags för Solsidan och kaffe, kanske en vaniljbulle som blev lämnad kvar idag också;)

Snart ny vecka nya tag, vi hörs!

5 kommentarer:

  1. Tack snälla du! Dock känns det bra att vara hemma igen, man kan slappna av på ett helt annat sätt. Lugn du, matlagningslusten kommer nog tillbaka då våren kommer och du kan slappna av lite efter flytt och allt!

    GAAAHH! Jag älskar dom stolarna! Vilka blev det?

    Fiiint med blommor. Mamma och jag var en sväng till plantagen igår men jag blev lite besviken över deras utbud. Med hem följde i alla fall två vita ranunkler, en krokus och lite tulpaner. :)

    Ha en riktigt bra vecka! Bilder på bordet kommer snart hoppas jag!?

    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  2. Inte alls avis på dina beställda Eames-stolar...! men har satt upp dem på vår bröllopsönskelista, så kanske snart i mitt hem också haha

    Fint med blommor! Då få rman upp hoppet om att våren trots allt är ganska nära, den konstiga vintern till trots.

    Lycka till med bordet, ser fram emot att få se dte klart. Stor kram Therese

    SvaraRadera
  3. Hej, jag har hittat hit och måste berömma dig för fina bilder på ett vackert hem.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Så fint ni ser ut att bo! Måste gå igenom bloggen och få lite inspo, har precis samma stil! :)

    Btw, söt mops! Vi har också en mops, en tjej som heter Stella!

    SvaraRadera