söndag 5 september 2010

Sifon!



Nämen titta där, en alldeles egen sifon är det som gör cyklamen sällskap på brickan:) Den är en present från min underbara mamma och inköpt på ett antik/kuriosa ställe i somras. Jag tycker den är såå fin! Perfekt färg, lite patina och så den fina texten som gör sitt också:)

Så var söndagskvällen här och helgen snart till ända. Vi hade det så mysigt igår kväll och maten var jättegod. Till förrätt blev det vitlöksbröd med aioli, till varmrätt fransk potatiskaka med grönsaker och ädelostsås (plankstek för Andreas) och middagen avslutades med crème brulée och cappuccino. Sen gick vi hem mätta och belåtna;)

Nu har vi tyvärr blivit krassliga här hemma och Andreas är riktigt förkyld men vi har laddat upp med Kan Yang och en massa frukt så det ska nog bli bra förhoppningsvis.

Nu ska vi landa i soffan innan det är dags för mig att ladda för arbetsvecka nr 2!

Hoppas ni har en riktigt skön kväll!

6 kommentarer:

  1. Härlig bild du visar.ÅÅÅÅ vilken god mat.Hur gott som helst !!!!Hoppas att ni kryar på er.Ha en skön kväll och en skön start på nya veckan.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin! Såg en liknande sån nu i Ungern för ca 100kr men tänkte att den skulle bli så jobbig att ta hem. Ångrar det lite nu när jag ser din fina! :)

    Hoppas hoppas att ni har kryat på er nu och att det går bra och jobba!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Bra smak din mamma har som ger dig såna presenter.

    Du har en grej att hämta hos mig :) kram

    SvaraRadera
  4. Helg helg helg helg!

    Tack söta du! Johan tyckte det var lite konstigt när jag skulle ta med skorna ut i skogen för att fota...Haha. Men kul var det och jag gillar bilderna! :)

    Har aldrig hört om det mirakelmedlet men får nog lägga det på minnet inför höstens förkylningssäsong.

    Hoppas att du haft en riktigt bra vecka och får en mysig fredagskväll!
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jättevackert stilleben och sifonen är helt underbar! Jag blev så inspirerad av dig, så jag tog in min lilla vita cyklamen, som tidigare var en del av ett trädgårdsarrangemang och satte den på soffbordet. Hoppas att det går bra på nya jobbet!

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  6. Jättefin flaska, och cyklamen är också härligt. Har just planterat några i en ute-kruka.

    SvaraRadera