söndag 12 september 2010

Gladioler!





Hej på er igen! Ville bara kika in och visa de underbara gladiolerna vi köpte på torget igår. Jag har velat ha gladioler ett tag och nu när lägenheten var nystädad kändes det extra passande. Tycker de är såå fina och gör hela rummet:)

Och på bilden ser ni mitt andra sista loppisfynd från veckan. En till underbar glasburk storlek mindre till kronljusen. Trodde inte det var sant när jag hittade denna i en låda nere på golvet, under en hylla. 5 kr är ett helt ofattbart pris (tyckte den större burken var billig och den kostade 50 kr).

Nu ska jag springa iväg på 90 minuter spinning (så får det bli när man inte hinner träna under veckan) Hoppas jag orkar:) Sen är det soffan som gäller resten av kvällen!!

Hoppas ni har en riktigt fin söndag och får en fin start på veckan!

3 kommentarer:

  1. Vad fint att ha ljusen framme i glasburkar så där. Har länge letat efter "den perfekta" trälådan att lägga ljus i, utan resultat. Får tänka om här märker jag ;)

    SvaraRadera
  2. Jätte jätte jättefint! Nu blir jag genast sugen på att köpa hem ett gäng gladiolus! Du hade en riktigt bra vas för dem märker jag också...

    Hahaha, jo lite galen är jag allt! Det jag tog var faktiskt öppettiderna så det är S, M, F, L och några 1:or, 2:or nån 8:a...tror jag. Sen var de några små bokstäver från ordet "Välkommen" inser nu att jag borde ha tagit hela ordet....men men. Vet inte om ja kan behålla alla. Vår lägenhet är tydligen inte så stor som jag tänkte...host.

    Den där flaskan liknar precis den jag fyndade tidigare i veckan fast jag tror att min var lite mindre 3/4 l om jag inte minns fel. SNYGG!

    Ha nu en riktigt bra vecka på jobbet!
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint! Då har jag lärt mig ett nytt ord - gladioler! Visste inte att de hette så. Men man lär sig nåt nytt varje dag hehe:) Och vackra är de verkligen!

    SvaraRadera