lördag 15 maj 2010

One more slice







Hej där!

Idag är första dagen jag har varit ledig den här veckan. Sedan i onsdags har jag suttit och skrivit ner alla recept som ska vara med i boken, hjälp! Men det är inte så jobbigt eftersom det känns så roligt att vi snart kan pyssla mer med upplägget och utseendet av boken:)

Och mycket bakning är det nu för tiden ... för ett par veckor sedan köpte jag Leilas nya bok One more slice. Perfekt att bläddra i för inspiration!

Alla recept har dessutom gjort mig så baksugen att en New York Blueberry Cheesecake just nu står i ugnen. Det ska avnjutas efter säsongens grillpremiär som är på G!

Hoppas ni har en fin lördagskväll och har hunnit njuta riktigt av värmen idag!

Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Mmm, låter så gott!
    Jättefina loppisfynd i det tisigare inlägget också!
    Nu måste jag läsa lite till!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Åh vet du! När vi kom hem från gården i fredags kväll så satt boken fast i brevlådan och väntade på mig! Äntligen!!! Blir såååå baksugen!

    Det var ju inte kalasväder även om det var varmt men det blev en hel del klädfynd (oväntat nog) från min sida på Lager 157! Det var bara en stor loppis öppen :( och den hade blivit ganska dyr....Hittade en vacker gammal vattenkanna i zink som hade fått fin patina så den fick följa med hem. Blir bättre att vattna odlingarna med än min lilla vita i plast som måsta fyllas på stup i kvarten!

    Så spännande att försöka sälja till ett förlag! Hållet båda tummarna att det lyckas så att vi kan få köpa den! :)

    Hoppas att du haft en riktigt härlig långhelg! Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Tack! Huvudvärken brukar gå över bara jag får sova en natt, dock inte kul att bli liggandes en hel dag speciellt inte när sommaren var på besök! Men men, ikväll blev det grillning och ett glas vi så jag ska väl inte klaga. :)

    Nä vi var i Hälleforsnäs. Det var någon nyöooning eller liknande så det var helt galna priser. Köpte slitna jeansleggings för 15 kronor!?! Dessutom blev jag väldigt förtjust i deras eget märke. Det är lite Hunkydory/granit över det och passar mig som handen i handsken! Det är dessutom billigt! :D

    Wiii, jag håller båda tummarna för att den ska ges ut! :D Kämpa nu in i det sista med arbetet, snart är det sommar! Hur går det med jobb för dig?

    Mja, det är bara preliminärt inlämnat. Vi ska presentera det på onsdag och sen blir det stenhårt tentaplugg på Geoteknik som jag totalt försummat de senaste veckorna.....så jag har vad jag gör, tyvärr.

    Ha en fin kväll! KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Vilken trevlig blogg :) Hittade hit genom Johannas (rosoraroroda) blogg..
    Kika gärna in hos mig om du har lust.. En massa recept och inredning..
    Hade..
    Mvh Maria

    SvaraRadera