onsdag 5 maj 2010

Balkongliv

Hej där! I afton tar Franz med er en sväng ut på balkongen, häng med...



Förra året var det blommigt som gällde, i år kör vi på enkelt, fräscht, vitt med lite marin känsla och detaljer som slitna lerkrukor och zink ...



En kopp kaffe och bläddra lite i nya Jeanne d'arc, bättre kan det knappast bli ...



Förra året hade vi en likadan fjärilslavendel som luktade så gott, var ju tvungen att köra en favorit i repris på den:)



Patinerade lerkrukor och plättar i en trådkorg, vackert!



Detta står på en träbänk som jag målat vit, här är helt underbart att sitta då solen riktigt steker.



Hoppas ni tyckte att det var roligt att följa med ut en sväng (voff förresten, skulle dock inte tacka nej till en riktig trädgård att springa runt i!)

Nu ska mops-mamman återgå till lite rapportskrivande och tvätt. De gånger de-då-inte-så-vita sofföverdragen ska tvättas är inget kul alls, då önskar man att man hade en annan färg på soffan:)

Hoppas ni har en fin kväll! Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Han gör sig bra bland allt det fina...Franz den lille linslusen/mams

    SvaraRadera
  2. Vad söt liten Franz.Vilka härliga blommor plättar i luften och lavendel.Underart.Önskar dej en skön kväll kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Ser toppenfint ut. Har du stor balkong? I helgen ska jag inhandla en del blommor till min och börja pryda den :)
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  4. WOW! Jättefina bilder! Er lilla Franz är ju helt underbar. Skulle vilja ta hem honom! Haha. Verkligen fint du har på balkongen! Känner igen den där trådkorgen, kan den vara från granit montro? :) Vacker med lavendel. Själv är jag mer förtjust i den gamla, enkla varianten så jag ska försöka bege mig till plantagen och skaffa en sådan.

    Tack! Själv tycker jag att skrivbordshörnan är ganska d. Hade gärna haft ett gammalt vackert skrivbord och andra saker men jag antar att det finns fööör mycket att titta på så kommer jag inte fokusera på plugget! ;)

    Jo han är faktiskt väldig bra! :) Brukar kalla han för min hemmaman eftersom han kommer att ha ett arbete där han är hemma mycket mer än mig. Jag kommer vara den som står för inkomsten. :P

    Det låter härligt med en tur hem till Småland. Hoppas ni får det jättemysigt och att ni har bra grillväder! Stor kram!

    SvaraRadera