onsdag 28 april 2010

Vårfärg!









Jag lovade ju att visa bilder på balkongen men det känns föga roligt idag när det är alldeles grått och regnigt!

Däremot har jag numer lite färg inne! Som vanligt på våren vill jag ha in lite härliga våriga detaljer. Den här gången blev det i form av små ljuslyktor i dova pasteller och en liten viol.

Arbetet med bakboken går framåt, vi har jobbat för fullt med att skriva rapport och snart börjar det roliga och kreativa arbetet med bakning fotografering och formgivning. Igår fick vi chansen att intervjua Johanna som var hur söt och go som helst:) Jag kan inte fatta att jag tar examen om lite mer än en månad, det är helt galet!

Snart är det dags för Leila bakar, och apropå Leila toklängtar jag efter hennes nya bok som kommer om lite mer än en vecka, man blir helt galen i bakböcker när man jobbar med det:)

Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. Oj, hade missat fråga, vad vi gör i naturen..:) I bland (vissa kurser) går vi ut och gräver gropar, tar jordprover, kollar på berg och så :) Nu var vi och undersökte ett område som vi skriver om i kandidatarbetet. Inte allt för upphetsande! Haha

    Ha en fin dag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du, knappt jag vet vad en civilingenjör gör. Typ allt och inget. :) Men visst är det skönt att komma ut ibland! Till veckan åker vi ut på exkursion i två dagar för att titta på vatten! Det du! ;)

    Jo jag ska nog ta ett sabbatsår. Det känns som att jag vill passa på att göra detta nu för sen när jag blir färdig så vill jag ju ut och jobba. Dessutom är jag ganska less efter tre år i skolbänken med många tunga ämnen.

    Blev så sugen när du pratade om halloumi att jag köpte hem ett paket och ska grilla idag. Mums!

    Ha en riktigt fin valborg och en mysig helg!
    Stor kram

    SvaraRadera