söndag 25 april 2010

Grekiskt!









Den här helgen har haft Tema Grekland. Ovan ser ni bilder från lördagskvällens grekiska minibuffé bestående av pestomarinerad färskpotatis med körsbärstomater, vårlök och solrosfrön, vitlök- och persiljemarinerad quornfilé, olivsallad, fetaosttsatsiki samt fetaost med granatäpple. Och vilken höjdare, hjälp! Jag rekommenderar denna meny varmt. Det är faktiskt det godaste jag ätit (sen fredagskvällens halloumiburgare:) )

Jag har lite nytt att visa er och balkongbilderna såklart men jag har vitmålat något till just balkongen i helgen som nu står på tork. Så massa bilder kommer i veckan (utan att lova för mycket, haha)

Nu väntar sängen och sedan ännu en pluggvecka, tiden går FÖR fort!

Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut, nu blir jag hungrig ;)
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅH! Det ser ju hur gott ut som helst! Blir riktigt sugen på att laga mat nu. :) Den där halloumi-burgaren ska jag se till att testa någon gång också!

    När det gäller kronärtskockorna så brukar jag köpa på burk. Hos oss står den vid alla konserver och de krossade tomaterna. Färska är ju också goda men de tycker jag äts bäst som de är men lite citronsmör! Mums!

    Så bra att svaren på frågorna kunde vara till lite hjälp iaf. Var lite trött när jag svarade så jag hoppas att texten var förståelig. :) Nu är ja iaf feberfri igen, skönt!

    Vi funderar faktiskt på att åka till Australien och Nya Zeeland i ett halvår för att jobba och resa. Känns som att det är nu eller aldrig. :) Men vi får väl se, det är ju en hel del praktiskt som ska ordnas. :)

    Ha en fin kväll. Kram!

    SvaraRadera