fredag 9 april 2010

Favoritplättarna har hittat tillbaka



Det ex-jobbas för fullt för min del. Man kan tro att det "bara" är att göra en bakbok, och det kanske det är i verkliga livet, men vi måste brottas med kvalitativa metoder och teori och ett antal frågeställningar ska svaras på innan vi kan sätta igång med det roliga. Pust! Men, idag har jag suttit och läst om matfotografering hela dagen, och det är väldigt intressant. Fota, styla och formge också för den delen är något jag skulle kunna tänka mig att jobba med, så vi får se hur det går med det:)

Jag har börjar fylla på med lite blommor, som min favorit - Plättar i luften, som ju passar bäst i en ruffig lerkruka mot allt det vita!

Nu ska jag bege mig mot gymmet för lite Step-dance! Trevlig fredag och helg!

Kram Charlotte

5 kommentarer:

  1. Snyggt med krukan mot det vita! Ditt exjobb låter otroligt kul och utmanande.

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jo jag förstår att du längtar! Det är ju så himla kul att baka (och fota med för den delen!) :) Självklart ställer jag upp och svarar på frågor! Säg bara till när så ska du få min mail! :)

    Vilken fin patina du har på din kruka. Tycker att mina har blivit så fula och mörka....

    Hoppas du haft en riktigt bra helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Åh, det är så sött med plättar i luften. Vad fina de var i lerkrukan, vilken bra ide:) Det bryter av mot allt det vita. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vilket spännande examensarbete! Vad roligt det låter att göra en alldeles egen kakbok. Och i lantlig stil dessutom:) Det skulle vara jättekul att bidra med något, om jag kan det:) Min mailadress är johanna.sofia@hotmail.com
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Tack söta du! Det värmer! Jag försöker på nått vis blanda stilrent och modernt med vitt och lantligt....vet dock inte riktigt hur det går...haha..

    Jo det är svår att hitta saker som är exakt som man tänkt sig. Jag är så rackarns otålig också ;)

    Men självklart hjälper jag gärna till! Det ska bara bil roligt! :)

    Hoppas du har en riktigt bra helg! Jag har haft fullt upp hela veckan och satt på ett årsmöte hela gårdagskvällen(!) så idag blir det inte många knop kan jag lova!

    Stor kram!

    SvaraRadera