lördag 5 december 2009

Adventsljusstakar och julmarknad

Hej där! Idag är jag så glad för att det är lördag och jag äntligen har fått sova ut! Jag har haft en vecka med massa jobb så jag har knappt hunnit andas känns det som. Men det är snart jullov så jag håller ut:)

Startade i alla fall dagen med en mysig adventsfrukost med risgrynsgröt, vörtbröd och tända ljus, underbart!

Årets adventsljusstakar blev enkla med vita blockljus på silverbricka med mossa. I köket har jag nummer på små fattigmanssilverkulor och i vardagsrummet siffror i tråd.









Nu ska vi strax åka iväg på julmarknad på Löfstad slott som ligger här i närheten och sedan ska vi köpa julgran:) Ja, ni läste rätt! Det är lite tidigt men när man som vi ändå åker bort länge över julen vill man ju hinna njuta av granen så länge som möjligt innan:)

Så det blir en dag med julstämmning här! Hoppas ni har en härlig helg!

Kram Charlotte

6 kommentarer:

  1. Åh vilkan fina ljusstakar du gjort! Här hemma blev det en vanlig med kronljus men de brinner ju ut så fort att man drar sig för att tända den...

    Vi tänkte likadant med julgranen, vill ju hinna njuta av den! :) hoppas ni hittar någon fin.

    Det låter som om ni kommer ha en jättemysig dag! Själv måste jag börja ta tag i tentalugget, blääää vad tråkigt.

    Ha det så fint!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åååå så enkelt men vackert hos dig.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort på din bricka, nu tänder vi många ljus.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Slipper du tentaplugg!?! Lyx! Fast du verkar i och för sig ha det du gör i alla fall. :) Jag har mitt sista seminarium imorgon där vår sista projektuppgift redovisas, sen är det bara att bita i det sura äpplet och börja plugga det jag borde har gjort för lääänge sen. Men som du säger, snaaaaart så.

    Nä jag vet, + 6 grader och regn hjälper inte julstämningen alls :( Blev det något julbak för dig? Jag såg faktiskt till att baka lussekatter i helgen men tyvärr så står pepparkaksdegen fortfarande outbakad. Den har däremot krympt lite i omfång medans jag och sambon svällt....

    Ha en riktigt fin vecka!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, den där julstämningen skulle du kunna få dela med dig av! :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hihi, jo den lägenheten skriker maria! :) Förstår at du längtar ut på landet och till hus. Jag saknar att ha en trädgård att pyssla i men just nu känns bara stan mer praktiskt och dessutom skulle jag vilka uppleva allt Stockholm har att erbjuda som spelningar, föreställningar och restauranger under den här tiden då vi ändå bor här.

    Du är så himla gullig! Är verkligen glad att jag hittat hit till dig! Peppning kommer behövas den här veckan för jag är sååå omotiverad!

    Hoppas att du fick in din inlämning och att du njuter av ditt välförtjänta jullov! Stor Kram

    SvaraRadera