onsdag 13 maj 2009

Ocimum basilicum

Det är ju inte för inte jag har läst latin i tre år! Några kryddnamn fick vi inte lära oss, men Google är bra till mycket:) Jag har i alla fall köpt mig en basilika och till och med vågat mig på att plantera den, vi får se om den överlever ett tag nu.



Och idag har mamma fyndat ytterligare en sak till oss på loppis som så småningom ska fraktas E4an upp:) Ni får se vad det är när den kommer på plats. Och jakten på köksstolar är i full gång, vi får se om det blir någon lycka där med.

Nu ska jag återgå till retoriken för att kunna göra mitt sista tal i skolan imorgon. Sen är det bara en veckas hårt arbete kvar innan sommarlovet:)

Ha det fint! Kram Charlotte

1 kommentar:

  1. Åhhh Basilika! Vill också odla :) Lycka till på talet imorgon. Väldigt tjusig blogg du har måste jag säga ;) Kram Jenny

    SvaraRadera