torsdag 14 maj 2009

Kryddor!

Nu blir det mer kryddor, för att fortsätta på gårdagens tema. För några veckor sedan planterade jag i min ganska nyvunna sockerlåda. Det blev oregano, gräslök, persilja och citronmeliss. Det var meningen att dessa skulle stå ute på planteringsbordet, som också är nytt. Men jag tyckte att bordet var så fint att jag flyttade in det istället. Kryddodlingen fick följa med då det envisas att regna titt som tätt.





Nu börjar dock kryddorna se lite risiga ut så jag funderar på om de kanske inte trivs inne alls utan hellre vill stå ute, trots regn. Är det någon som har erfarenheter/tips så får ni gärna dela med er:)

Imorgon är det dags för sista föreläsningen för den här terminen. Skönt! Men jag har nästan tagit helg redan nu:)

Ha det fint! Kram Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar