måndag 25 maj 2009

American pancakes med dinkel

Nu har jag sommarlov! Fast jag kan verkligen inte ta in det för det är så overkligt. Har jobbat stenhårt sista tiden och lämnade in sista uppgifterna idag. Det kommer ta ett tag innan jag kan varva ner och jag kommer säkert vara rastlös i en månad:)

Men som jag har väntat på den här dagen! Nu ska jag vila upp mig i nästan tre härliga månader:)

Tänkte bjuda på lite bilder från förra veckans middag: American pancakes som jag gjorde på nästan uteslutande dinkelmjöl. Ett tips om man vill göra lite nyttigare och dessutom mer mättande pannkakor. Amerikanska pannkakor är så himla mycket lättare att steka så jag håller mig till det efter en liten incident med vanliga pannkakor för nåt år sen;)







Ha det fint! Kram Charlotte

3 kommentarer:

  1. Åh så härligt det låter med sommarlov!!!

    Så fint du dukat, skulle gärna ta en fika där;-)

    Ha det gott, kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte! Så roligt att du tittade in hos mig och vilken gullig kommentar jag fick :) Vilken underbar sida du har, var tvungen att uppdatera mig lite, du visar så fina bilder, riktigt proffsiga. Jag ska lägga upp dig på min lista så jag hittar tillbaka hit igen! Pannkakorna & muffinsarna så såå smarriga ut :) Många kramar Emma (iemmasvitahem.blogspot.com)

    SvaraRadera
  3. Vilken lyx att få vara ledig såå länge, underbart.
    Mmmm jag älskar pankakor i stora lass.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera