måndag 18 maj 2009

Blåbärsmuffins med crumble

Detta var vad jag bjöd på! Receptet kommer från Leilas kakbok, såklart! Muffinsen var jättegoda och de blev verkligen saftiga så jag rekommenderar dem starkt. De finns även i en variant med äpple/kanel som jag tänkte testa nästa gång:)









Idag är det inget trevligt väder här, regn regn regn. När jag vaknade och hörde hur det smattrade mot fönstret hoppade jag ut på balkongen och hämtade in mina stackars kryddor som fick flytta ut i helgen när det var soligt. Nu mår de inte bättre om man säger så.

Däremot är det perfekt väder för att sitta inne och plugga, så jag är nöjd! Ska sätta igång nu och sitta hela dagen så jag blir färdig med en uppgift av de två sista.

Trevlig måndag! Kram Charlotte

3 kommentarer:

  1. Åh så goda de ser ut! Skulle gärna ta en paus i renoveringen och smaka en sån. Vad duktig du är.

    Ha en bra vecka, kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vad goda de ser ut! Och fina. Hm... undra om jag kan lura min kille att baka tills jag kommer hem från jobbet.. :P

    fin blogg du har!
    //Johanna

    SvaraRadera
  3. Åh vad fina de ser ut, och goda! Hm, undra om jag kan övertala min sambo att baka tills jag kommer hem från jobbet...

    Fin blogg du har!
    ha det fint!
    /Johanna

    SvaraRadera