fredag 16 januari 2009

Vårblommor och en liten blomspruta

Idag känns det inte alls som vår eftersom det är -10 och snö här, men jag handlade lite vårblommor härom dagen och de ger i alla fall lite vårkänslor inomhus:)

Jag blev överlycklig när jag hittade Ranunkel i kruka så jag kunde inte begränsa mig, utan jag var tvungen att köpa två stycken. Den vita hamnade i köket på brickan på köksbordet. Där även en av kakformarna har hamnat:)







Den andra, som är ljusrosa, hamnade i vardagsrummet eftersom jag har lite rosa inslag där.







Sen blev det vita krokusar också som även de fick hamna i vardagsrummet. En knopp har redan börjat titta fram.





Sist, (och minst) en liten blomspruta som jag köpte i Trädgårdsföreningens växthus. Tyckte den var så söt. Jag vill så klart ha en riktig sifon, men jag har inte lyckats hitta någon än.



Nu har jag fullt med blommor i hela lägenheten, så det behöver jag inte köpa fler (även om jag vill). Stod och höll i en vacker Hortensia men insåg att jag inte skulle ha någon plats för den. Det kanske får bli en senare för plantering på balkongen:)

Nu ska jag ta tillvara på min sista lediga helg innan skolan drar igång igen.

Kram Charlotte

7 kommentarer:

  1. Oh tänk härliga ranunkel.. så vacker den är!

    vad mysigt det är med massa vårblommor.. då blir man glad!!


    kram på dig
    A-C

    SvaraRadera
  2. Visst e det underbart med vårblommor.

    SvaraRadera
  3. Ann-Catrin: Ja, visst är den, underbar blomma! Och vårblommor är bäst! Kram:)

    kuriåsa: Ja, och nu har jag fina vita tulpaner med:) Tack;)

    SvaraRadera
  4. Hej Charlotte, tack för din rara titt hos mig.
    Jag älskar ranunkler, det gjorde du rätt i som köpte två st.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Åh ranunkeln är en av mina favoriter... Vad fint du har det. Ursnyggt med lökarna i den fina krukan...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej Fröken piff!

    Kul att titta in här hos dig!

    Camilla

    SvaraRadera
  7. Inspiration i vitt: Tack detsamma:) Ja, det är verkligen en underbar blomma och en ny favorit! Kram

    me and alice: Samma här:) Och tack! Kram

    Millas hem: Hej! Vad kul att du tycker det:)

    SvaraRadera