onsdag 28 januari 2009

Lite second hand och några knoppar

Hej igen!

Idag tog jag faktiskt lite ledigt och stannade hemma från skolan. Man kan behöva det ibland också:)

I helgen var jag ju hemma i Jönköping och då gjorde vi en liten Second hand runda med några fynd som resultat.

En stor bricka med hjärtan som nu mer är vit, såklart. En liten kakform och en hel hop med ännu mindre formar. Jag har helt omedvetet börjat en liten samling som nu får samsas i en glasburk:)



Mina ranunkler har nu givit upp men jag lyckades rädda några knoppar. De långa hamnade på vardagsrumsbordet i en liten glasvas.







Den runda silverbrickan köptes även den hemma i helgen:)



Några små knoppar med blad kvar hamnade på tv bänken i en liten vas i fattigmanssilver.



Nu ska jag göra mig lite kaffe och läsa ikapp de tidningar jag ännu inte öppnat så att jag kan köpa de nyutkomna till helgen:)

Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. Så fint. visst e de roligt med loppis. längtar till nästa gång. kram

    SvaraRadera
  2. Jag har med en hel del kakformar, det är något speciellt med dem :) Silverbrickan var jättefin. Tur att det finns loppis :)
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera