torsdag 22 januari 2009

Ny lampfot och lite blomster

Nu har jag en ny lampfot köket igen, faktiskt den som från början var tänkt dit. Det var bara det att den var tvungen att fraktas från Habo via Jönköping. Tack familjen:)

Visst är den fantastisk? Den ser ju precis ut som en stor fattigmanssilverljustake, och de har jag en viss förkärlek till.







De första tulpanerna är äntligen inne! Tack mamma!





Och krokusen har slagit ut, så lite vår är det minsann:)



Och äntligen har vi köpt ett olivträd! Jag har velat ha ett i ett bra tag nu. Jag hoppas bara att det överlever, blev lite rädd när jag läste överallt att de ska stå i runt 10 grader. Den fina zinkkrukan köptes också, samma dag:)



Och jag har förövrigt ont i halsen men jag hoppas att det inte bryter ut någon förskylning så här vid terminsstart för den hinns inte med!

Imorgon bär det av hem mot Jönköping över helgen om inte vi är alldeles för sjuka.

Kram Charlotte

7 kommentarer:

  1. Så läcker lampfot - är den i glas?

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den? :) Jo, det tror jag. Det är samma material som alla ljusstakar är i:) Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint med tulpaner! Ger mig vårfeelings =)
    Ha en fin dag gumman.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin lampa... Väldigt fin blogg så hit kommer jag gärna igen :)
    Mvh Annika

    SvaraRadera
  5. Vilken fin lampfot :) Jättefin blogg har du med. Kikar gärna in fler gånger.
    Ha en fortsatt bra söndag, Mvh Annika

    SvaraRadera
  6. Hej Charlotte, tack för din lilla hälsning hos mig.
    Din lampa var jätte fin och den lampkjolen var ju perfekt till.
    Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Olivträdet ser så himla fint ut!
    10 grader säger du...oops!

    Kram Camilla

    SvaraRadera