tisdag 13 januari 2009

Bildkavalkad från köket

Hej där! Idag har jag fotat en hel del bilder i köket. Det rum som känns mest i ordning efter att jag plockat bort jul sakerna. Eller, mest färdigt av alla rum faktiskt. Det enda som saknas är en vit gardinstång istället för den svarta vi har nu, och en väggklocka.

I fönstret har jag plättar i luften, och inte bara en eller två, utan ... tre! Älskar denna växt.







Trådhyllan har äntligen blivit avlastat en hel del saker och nu finns det faktiskt extra plats över till och med!



På köksbordet har jag arrangerat en liten bricka med basilika i en zinkkruka, marshmallows i en gammal glasburk, en kakformsljusstake på ett litet underlägg i tråd, samt en tändsticksask i zinkfodral.



Tavlan föreställer Jönköping, och påminner mig om hemma. Älskar den.



Vi har sålt lite gamla prylar på Blocket nu det sista och vi fick ihop ganska bra med pengar som vi köpte en ny mikro för. En liten hörnmikro från Whirlpool. Nu får vi plats med kaffebryggaren jämte och har till och med yta över. Det känns lite lyxigt faktiskt;)



Det var allt från köket för den här gången. Jag besökte en liten Second hand affär som ligger bara några meter från mig, nu innan, och fyndade lite saker. Vad det är får ni se imorgon. Då ska jag också ta mig en runda på stan och bland annat handla lite blommor.

Kram Charlotte

7 kommentarer:

  1. Åh ny blogg ser jag =)
    Ni har så himla bra smak =)

    SvaraRadera
  2. Ja, nu igen, haha:) Men nu är det sista gången och inredning som gäller! Tack snälla!

    SvaraRadera
  3. Hallå där!

    Kikar in på Åsa`s rekommendation. (Vi är fd jobbarkompisar och har diskuterat mycket vitt och "shabbyt" :-)
    Åhhh vilket mysigt hem ni har!!!!
    Tittar runt ett tag till och njuter!
    Kram från Lena

    SvaraRadera
  4. Hej hej!

    Men vad roligt:) Och tack så mycket!! Kram!

    SvaraRadera