fredag 13 november 2009

Mys och vit kladdkaka

Ah, vilken mysig fredag jag har haft än så länge:) Vi hade föreläsning på Universitetet i stan idag så jag slapp pendla för en gångs skull, och, vi kombinerade det med en försenad födelselunch/fika eftersom tjejerna ändå var i stan. Så jag bjöd på lite pastasallad som lunch och kladdkaka med vit choklad, frosting och granatäpple till fika. Detta är ett recept ur Två systrars söta. Jag köpte både denna bok och vinterns söta för ett tag sen och nu var det första gången jag testade ett recept. Blev väldigt smaskigt:)



Jag känner mig väldigt avslappnad och redo för helg nu, för den här helgen har jag tagit ledigt från skolan (okej då, kanske läser nåt kapitel) så jag ska göra en massa mysiga saker. Imorgon ska jag besöka staden och kanske inhandla lite saker inför advent och jul, eller iallafall kika på allt fint som kommit in i butikerna.

Nu blir det fredagsmys här:) Hoppas ni får en riktigt mysig helg! Och tack för alla fina kommentarer till mitt förra inlägg, jätteroligt med respons:)

Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. ÅHHHHH, det där ser ju helt fantastikst gott ut! Jag är så fruktansvärt sötsugen, men ska ta och trampa till affären så jag kan köpa cupcakesingredienser. :)

    Mmmm, jag är inte säker att jag kan hålla mig ifrån hyacinterna ända tills december....

    Ha en fin lördagkväll! Kram kram

    SvaraRadera
  2. det va så himla mysigt! och gott!!

    SvaraRadera