torsdag 6 augusti 2009

Operaration kök

Nu börjar det äntligen likna något i köket. Det började ju med att kökssoffan och slagbordet kom på plats för ett tag sen. Sedan fick jag ett stort flugskåp av mamma som vitmålades. Resten kan jag tacka sommarens loppisar för. Den stora, och mycket gamla tallrikshyllan köptes för ett något hutlöst pris i Moheda, men det blev så fint så det får jag vara nöjd med:) Sen hittade vi ju äntligen stolar som jag har målat den här veckan. Sen har jag småpyntat med lite gamla och nya loppisfynd. Det jag köpt nu i sommar är de två örngotten med spets, silverbrickor, bakformar som jag aldrig kan låta bli, ett rivjärn, ett gammalt decilitermått och en gammal sockersäck.

















Nu väntar jag på två kuddfodral som är beställda och så ska jag köpa sittdynor till soffan, kjolar till stolarna och en gardinkappa eller hissgardin. Sedan måste jag ta tag i att fixa fönsterbrädor eftersom de som finns är nästan obefintliga.

Jag har fortfarande massor av loppisfynd kvar att visa så jag kommer tillbaka när jag får nästa inspirationsvåg:) Nu ska jag sätta mig i solen på balkongen och läsa lite magasin jag köpte idag.

Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Tjusig stil och myigt med kökssoffa :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh så fint du har gjort i ditt kök!!! Lampan är superhäftig! Fin säck du har lyckats komma över! Ja sommarens loppisar är underbara skattgömmor!

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. Fint kök - gillar särskilt det lilla skåpet som lampan står på.

    SvaraRadera
  4. Så himla fint! Men det jag fastnade för var det vita skåpet med hönsnät! Så fint! vart har du köpt det?:) Skulle va jättesnällt om du ville maial mig nå bilder på det?:)

    Kram!

    http://www.shabbbychicliv.blogspot.com/

    jordgubben_87@hotmail.com

    SvaraRadera