måndag 10 augusti 2009

Sunny days

Ny vecka och nu är det molnen som dominerar igen men vilken solig helg vi haft. Jag trivs mindre och mindre i stan och hatet ökar ju soligare det är ute. Jag vill ju bara kunna gå ut i trädgården och sätta mig men nu får jag välja mellan min lutande balkong men insyn från grannhuset eller innegården med ännu mer insyn från tre grannhus;) Så balkongen vann i helgen och en dag gjorde vi lunch bestående av ciabatta med brie och fikonmarmelad.







Idag ska jag städa lite och fixa med hemligheter till imorgon då mamma, mormor och min syster kommer på besök för att fira mammas födelsedag. Jag ska bjuda på lunch och baka en pavlova på mammas önskan:)

Kram Charlotte

1 kommentar:

  1. Men så mysigt ni har på er balkong! Jag förstår precis vad du menar, jag älskar att vara ute och pyssla i trädgården. Tyvärr har jag tre år kvar på min utblidning och innan dess lär vi nog inte flytta ut på landet utan snarare flytta mer centralt. Men men, allting har väl sin tid. Hur länge har du kvar att plugga?

    Så kul att du lagar vegetariskt, då kanske vi kan utbyta lite recept!? ;)

    Jag tror faktiskt att all lavendel är ätlig, jag har då aldrig hört talas om en som inte är det men å andra sidan så har du ju ett bra argument för att skaffa ännu en! :)

    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera