tisdag 25 augusti 2009

Blåbärsscones

Idag känns inget vidare utan bara som en lång väntan på att börja skolan igen. Det känns lite (okej mycket) vemodigt nu när man har kunnat ta dagen som den kommer under tre månader. Gå upp när man vill, gå och lägga sig när man vill och framförallt göra vad man vill utan att känna stress över alla skoluppgifter man inte gör istället. Men jag får kämpa på detta sista år och hoppas att det leder till ett bra jobb:)

Jag har börjat köpa Elle mat och vin nu det sista som ger mig massor av inspiration. I senaste numret hittade jag ett recept på blåbärsscones som görs i muffinsformar. Vilken besvikelse när jag skulle hugga in på en och den bara smakar.. salt!! Det måste vara fel i receptet för fy fasen. Jag får baka nya med mindre salt i när jag kommit över besvikelsen:)

Men de ser goda ut på bild, eller hur?



Nu ska jag på mårbacka jakt. Hittade bara rosa igår och jag vill ju ha vita. Lite sent av mig att komma på det nu i slutet av säsongen men det är ju först nu jag fått ordning på fönsterbrädorna. Så hittar jag inte vita får det bli rosa, vilket är fint det med:)

Kram Charlotte

1 kommentar:

  1. Hej!
    Mums,så goda scones,dom ser ialla fall jätte goda ut.
    Ha det bra,kram agneta

    SvaraRadera