torsdag 20 augusti 2009

Ofrivillig paus & lite kalas

Ja hjälp vad beroende man är av internet. Förra måndagen slog åskan ned och slog ut bredbandet för många här i stan. Det krävdes tydligen arbete dygnet runt och igår, en och en halv vecka sedan fick vi tillbaka uppkopplingen. Jag höll verkligen på att bli galen, min sista lediga vecka innan skolan drar igång och jag har inte kunnat kolla nånting, men nu så.

Jag har ju massor av bilder på kameran också och massor att visa, men vi tar det från början. Förra tisdagen firade vi mamma. Jag lagade mat (quornfilé i ädelost med vindruvor) och bakade en Pavlova. Mellan mat och tårta gick vi en sväng på stan. Mamma köpte lite fint och jag fick dynor till soffan och stolarna, ni ska få se:) Är jättenöjd med köket nu! Saknas bara lite detaljer.



Jag dukade med loppisfynd helt igenom och blommor till mamma dagen till ära.



Pavlovan med jordgubbar, hallon och blåbär och en blandning av grädde och turkisk yoghurt:)

Imorgon bär det av till Jönköping igen, sista helgen som jag kan ta det lugnt innan skolan drar igång igen. Vi ska börja fredagen med lunch hos mormor och morfar och på lördag gör jag och mamma sommarens sista loppisrunda. Ser fram emot helgen jättemycket!

Och jag återkommer med fler inlägg snart!

Kram Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar