fredag 31 juli 2009

Smålandsemester, loppisliv & blåbärsplockning

Nu är jag hemma igen efter en och en halv vecka hemma hos familjen. Jag och mamma har loppat en massa, vi besökte bland annat Moheda som verkligen var helt galet! Det var så mycket folk och dessutom har de höjt priserna så det var faktiskt inte så roligt. Men jag köpte lite prylar, bland annat världens finaste tallrikshylla som är jättegammal och jättestor, och ja, den var ju dyr då också såklart:) Jag ska visa er sen när jag fått upp den på väggen! Vi besökte som sagt lite andra loppisar också så jag har samlat på mig en hel del nya fynd, bland annat två underbara stolar till köket. De kommer också i framtida inlägg när vitfärgen har varit i farten igen:)

Annars har vi bara tagit det lugnt. Jag klippte mig och blev jättenöjd och numer är jag nästan blondin också. Men det är inte bara ny frisyr som gäller utan ny bil. Vi var nere i Göteborg en dag och bytte den gamla:)

Sen har vi plockat en massa massa blåbär. Det är hekt sjukt hur mycket det finns i skogen! Jag fick med mig över två liter hem som jag fryst in. Tänkte bland annat baka lite med dem framöver.


En liten del av alla plockade blåbär i mammas kök:)

Nu ska jag tillbaka till den alltid lika trevliga tvätten. Den här helgen tar vi det lugnt och njuter hemma för på måndag början sambon jobba igen. Då ska jag måla stolarna bland annat och försöka få lite ordning på torpet igen:)

Jag har massor att visa så jag återkommer snart!

Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. åh är du nästan blond, va fint. det vill jag också bli sen när jag har haft rött länge :) puss

    SvaraRadera
  2. Härligt med semester! :-) Vilken fin skål blåbären låg i! Vart är den köpt? På loppis förstås? :-) Kul med både nytt hår och ny bil! Får man se någon bild på frisyren, kan själv behöva inspiration... :-) Vad blev det för bil då?

    SvaraRadera
  3. Skålen är faktiskt nyproduktion och om jag inte minns fel är den från Lisbeth Dahl, det är ju mammas så jag är inte helt säker men jag tror det:) Jag tycker också den är så himla fin så jag ska nog köpa en jag med!

    Jag kanske byter bild här i sidmenyn så håll utkik;) Sambon min bestämde sig för en Mazda-nånting, har inte så stor koll men den är rolig att köra iallafall:)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej hej!

    Tack! Jo de var verkligen jättegoda så jag rekommenderar varmt att göra lavendelsocker och baka på. Silkespappret gör det ju liiite lyxigare ;)

    Härligt med blåbär. Jag och mamma ska ut i helgen så att jag får fylla på i frysen.

    Ha en fin kväll!
    KRAM

    SvaraRadera