måndag 1 augusti 2011

En smak av Grekland!





Jag har firat att första jobbdagen efter semestern är avklarad, med inget mindre än grekisk sallad. Dels för att jag saknar semestern och Kreta, men också för att det är så förbaskat nyttigt och gott. Nu är det slut med svullandet efter semestern!!

Vill ni veta receptet bakom en riktigt lyckad grekisk sallad? Blanda tomat, gurka(som skalas snyggt randig), grön paprika och rödlök. Lägg på oliver och fetaost. Toppa med en riktigt god olivolja(den vi köpte på Kreta är helt fantastisk!) och lite torkad oregano. Klart!

Lovar att återkomma med lite mer inredning snart:) Underläggen från Granit blev jag väldigt nöjd med förresten, riktiga fynd för en tia styck. (Tror de påminner om några från Tine K jag sett?)

Nu blir det strax solig promenad men sambo och Franz! Puss och kram!

1 kommentar:

  1. Ska det va så ska det banne mig vara äkta vara;) vill oxå till Kreta och köpa god olja....Kram J

    SvaraRadera