tisdag 19 oktober 2010

C-vitamin ...



... känns det lägligt att bunkra upp med i mörka tider som dessa. Satsumas är farligt gott (och snyggt i en glasvas) :) Och det bästa, de blir bara godare nu framåt och helt plötsligt har de förvandlats till clementiner, eller hur funkar det? Har aldrig förstått skillnaden, vet ni?

Tack för att ni lämnar några rader när ni är här inne och kikar, det är alltid lika kul:)

Nu ska jag krypa upp under filten i soffan och inte flytta mig förrän det är dags att avancera till sängen! Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Gillar clementiner bättre =) När de är sådär luftiga mellan skalet och klyftorna...

    Brast nyss ut i skratt då jag plötsligt fick syn på Franz nuna i högerspalten =) Vilken charmis!

    SvaraRadera
  2. Hmm, har ingen som helst aning om vad skillnaden mellan Satsumas o clementiner är, dock vet jag att bägge sorterna är ruskigt goda! :)
    Ha det gott i höstmörkret!
    //Frida

    SvaraRadera
  3. Mums, det är ju så gott! Då ska jag berätta skillnaden:) Satsumasen kommer först, runt oktober. Den är gulorange, syrlig och har ett tunt, blankt skal. I november kommer clementinen. Den är mer orange, har ett grövre skal och är sötare i smaken. Så nu vet du det:) Mandariner finns det inga längre.
    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, ja det är ju underbart gott! Vilken vitaminboost:) och så fint i glasvas ja!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. vad härligt det ser ut med de där gula vackra små frukterna =)

    SvaraRadera
  6. Sååååå gott! Har inte riktigt heller koll ¨på skillanden där. Brukar ha mina framme också i ett gammal tråg, piggar upp. Ha det gott.

    SvaraRadera