söndag 7 februari 2010

Ranunkelanemoner?

Hej hopp! Här duggar inte inläggen tätt, önskar att jag hade mer tid att lägga på bloggen men det är så fruktansvärt svårt att balansera alla delar i livet allt som oftast;) Hur gör ni? Det känns mest som allt blir måsten och planering och att man får välja bort mycket man annars skulle vilja göra. Nä, mer helg mindre vardag säger jag:)

Söndag som det är unnade jag mig riktigt dyra blommor idag, en underbar bukett ranunkler som jag tycker ser ut mer som anemoner, å andra sidan kanske det är samma sak eller är de släkt? Dagens mysterium, haha:)







Förra helgen loppisskörd var inte stor, den innehåll ett ynka örngott för 10 kr men eftersom det var ett riktigt fint ett så är jag jättenöjd:)



Nu ska jag njuta av vad som är kvar av denna helg, imorgon börjar nedräkningen inför nästa:)

Kram Charlotte

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Du var nog värd att unna dig dyra blommor! ;) Jag skulle nog dock säga att det är anemoner inte ranunkler. Tror inte heller att det är släkt.....Jag är däremot nästan mer förtjust i anemoner just nu. De håller mycket bättre och ser så härligt krispiga ut! Vackert med vita!

    Förstår att tiden inte räcker och det är helt ok! Bloggen bör ju vara det man först plockar bort om vardagen känns stressig! Du kommer tillbaka när du har tid! :)

    Sköt om dig och ha en fin vecka!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Idag är det stora "raggardagen"! Har faktiskt redan fått några "underbara-napp" Ja, inte raggare som i bilburen ungdom utan jag är på jakt efter lite nya "bloggmänniskor" för att bredda mig lite! Bloggvänner skriver jag ännu inte, för det är ju inte alls säkert att vi gillar varanadra! (ler)
    Jo, jag gillar ju din fina blogg så det är ju alltid en början!
    Fast min blogg är nog lite "svårare" att gilla, kanske?
    Ja, som sagt det här är en "fuling", jag ska faktiskt knåpa ihop en massa kommentarer för att se om det leder till något "nytt" idag och för framtiden!
    Har bloggat i något år nu och tragiskt nog så börjar en del "lägga av nu", sorgligt och ledsamt, men förståligt, det "kostar på" att blogga, både tid och möda! Har haft några bloggpauser själv, men de har bara varit i några dagar! (ler)
    Nej, nu ska jag inte plåga dig och ditt kommentarsfält med mer text!
    Som sagt fin och trevlig blogg har du, men det vet du förstås redan!
    Ha det så bra som det bara går!
    Kram ifrån en som kallar sig för Oumberlige Peter, men anses kanske mest vara Omöjlig!
    PS: Om du besöker min blogg så är du inte yngst, det är Lillsnörpa med sina 20 år (som min yngsta son) Oumberliga behöver lite föryngring! (ler)

    SvaraRadera
  3. Wiipii, halva veckan avklarad = snart helg!! :)

    Jag blir så sugen att köpa vita aemoner varje gång jag ser dina bilder. Det var verkligen vackra. Har dock aldrig sett dem på Hötorget här.....

    Du, glömde ju säga det men kuddfodralet var ju jättefint! Ser precis ut som din stil!

    Kram Maria

    SvaraRadera