söndag 28 februari 2010

Kafferep

I fredags hade vi redovisning för vårt magasin om bakning som vi tagit fram ett koncept till som ni vet, det gick bra! Nu är jag skapligt trött på dessa bilder bara för att jag sett dem om och om och om igen, men ni kanske vill se? :) Själva tidningen blev såå bra och vi är väldigt nöjda med den, så det blir nog att vi trycker upp var sitt exemplar i veckan.

Temat för tidningen var ju kafferep och här har vi alla sju sorters kakor i sin helhet:)





Det var väldigt kul att få fota så mycket och nu har jag dessutom börjat fota i rå-format, det känns bra med lite utveckling på foto-fronten:)

Just nu är jag hemma i Jönköping hos min familj. Min morbror med familj (som bor i Thailand) är hemma på besök och det ska bli så kul att träffa dem idag. Mina små kusiner har ju växt skapligt mycket på fyra år, sen jag såg dem sist:)

Jag har mycket med redovisningar, inlämningar och tentor de kommande två veckorna men jag får ju plugga hemma mycket vilket betyder tid att blogga;)

Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅHHHHHH! jag som försöker hålla mig från sötsaker. Nu vattnas det i munnen kan jag lova!

    Vi hade det helt underbart mysigt. Den dagen jag blir rik (?) så ska vi unna oss sånt här lite oftare! :)

    Ja men visst blir det bra med en ny bok från Leila! ;) Har dock ingen aning om vad som hände med tidningen, trist!

    Hoppas du får en fin vecka! Kul om det blir många inlägg här! ;)
    Stor Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte sluta tänka på den där chokladtårtan..........

    SvaraRadera
  3. Men snälla....dela med dig av receptet på tårtan!? :D

    Nä, jag har inte provat ballerina kladdkaka, men de är bra alltså? Då kanske jag måste det! :D Hehe jag försöker dock låta bli godis och kakor, eller nää, inte kakor men iaf godis. Jag har så rackarns lätt att bli sockerberoende! Men lite fika och kakor måste man ju få unna sig ibland! ;)

    Tycker absolut att du ska planera in en weekend! Bara en natt räcker egentligen tycker jag men det är ju just det där att komma bort, lyxa och slippa tänka på vardagen.

    Ha en riktigt bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka underbart härliga vårpastell bilder!

    SvaraRadera