måndag 5 oktober 2009

Cyklamen

Ny vecka innebär nya tag, eller hur? :) Jag har suttit hela helgen och arbetat med mitt mönster så mycket roligt har det inte blivit för min del tyvärr. Men nu ska jag se till att förbereda för redovisningen imorgon, sen ska det finputsas lite innan inlämning och efter det ska jag ta tag i sista uppgiften för den här terminens första period. Sen är jag äntligen lite ledig, om så bara för några dagar. Det sköna nu är i alla fall att jag får jobba hemifrån eftersom vi inte har så mycket schemalagt:)

Min bricka på köksbordet byter ju ständigt skepnad och nu hittade jag en bild som jag glömt visa på hur det såg ut för ett tag sen. Jag blev så inspirerad i en butik där de hade cyklamen i patinerade lerkrukor så den idén tog jag med mig hem och förverkligade:) Jag kan nog inte komma på en annan blomma/växt som passar så bra i en lerkruka. Tror att jag ska ge mig ut på jakt efter en fransig variant faktiskt, såg ett tips på att man kan ha cyklamen med rötterna i vatten på samma sätt som man har hyacinter. Vackert!



Nej nu ska jag återgå till mitt mönster. Hoppas ni får en fin start på veckan!

Kram Charlotte

5 kommentarer:

  1. Hej Charlotte!

    Vad mysigt det ser ut med den patinerade krukan med cyklamen i! Och sånna där arrangemang på en gammal silverbricka tycker jag är så fint!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Hej! Ph så himla fint, jag älskar de blommorna! Men har en tendens att alltid ta död på dom, morr!! :( Skulle även vija tipsa dig om min tävling :)

    Kram!

    http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotte!

    Tack för din uppmuntrande kommentar hos mig! Kämpa på du oxå:)

    Vad snyggt med cyklamen i den fint patinerade krukan sådär! Tack för tipset, är på jakt efter lite snygga blommor till fönstrena nu när Mårbackapellisarna fått gå i vintervila:)

    Ha en skön kväll,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Oj så duktigt du har varit som har självdiciplin nog att sitta hel helgen. Stort lycka till imorgon på redovisningen!

    Det var verkligen vackart med cyklamen i lerkruka! Har aldrig haft en sån så nu kanske det är dags. Det låter ju jättskul om man kan ha den som hyasinter!! Tog motvilligt bort mina två största pelargoner idag, men de började tyvärr se lite spretiga ut.

    Hoppas du kan njuta av dina lediga dagar nu. Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Så fint!! Jag köpte en fransig cyklamen i patinerad kruka på Ulriksdals slottsträdgård (se senate inlägget)så charmiga!!

    lycka till med ditt mönster :)!!

    Kraam Sanne

    SvaraRadera