söndag 20 mars 2011

Veckans blomma





Hej på er! Nu blev det ett litet hopp i inlägg igen, tiden bara rullar på och jag hinner inte med, veckorna går och vips så är det helg igen.

Jag har en ny liten vana, att varje fredag efter jobbet stanna till i blomsteraffären och köpa nya snittblommor inför helgen. Blommorna sätter jag på matsalsbordet och då kan jag sedan njuta av dem under helgfrukostarna:) Denna vecka blev det vita anemoner, helt underbara!

Måste erkänna att jag blev lite (mycket) sur över snön som behagade falla i veckan, det hjälps inte ens att det är soligt, jag tål helt enkelt inte se de där förbaskade snöhögarna, haha. NU VILL JAG HA VÅR! Jag har därför parkerat mig inne denna helg och målat och målat på ett väggskåp som ska bli vitt. Vilket slit (som jag får fortsätta med nästa helg) men förhoppningsvis blir det toppenfint.

Nä, nu ska jag njuta av resterande söndagskväll, taco-night väntar:D Kramar till er!

3 kommentarer:

  1. Så vacker veckans blomma.Unnar mig också blommor då o då.Blir så mkt roligare att städa då.
    kram *piah*
    Ps.blev också lite putt när snön kom tillbaka,tur att den inte stannade länge!

    SvaraRadera
  2. ELLER HUR! Besvikelsen var stor när vi vaknade av att det låg en decimeter snö på vägarna. De som just hade blivit bara. Dock så försvann det ganska fort (i alla fall här) för nu har vi inte mycket sn kvar alls. Har sett de första vårlökarna och snödropparna tutta upp. VÅR!!!

    Grattis, så roligt att ni får stanna i lägenheten! Det ser ut som en dröm, fast det vet du ju redan att jag tycker! ;)

    Ja, great minds think alike brukar det ju heta! ;) De vita anemonerna är ju så vackra. Tyvärr tycker jag inte att de håller sig så bra. De ser fort lite tråkiga ut så till helgen får det nog bli krispiga tulpaner. Eller ranunkler.

    Hoppas du får en fortsatt fin vecka. Snart är det helg!!!! Här blir jag gräsänka men mamma kommer och så ska vi gå på trädgårdsmässan! Gissa om jag längtar!

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Oj så många stavfel jag hittade när jag läste kommentaren igen. Ha överseende och använd fantasin....Hahaha

    Kram

    SvaraRadera