fredag 25 september 2009

Höst ute höst inne

Underbara höst! Bästa årstiden om man bortser från att det är jobbigt att gå upp på morgonen på grund av mörkret och att det blir mörkt så tidigt på kvällen, men då får man tända ljus:)

Jag är helt insnöad på linne och naturmaterial nu och faktiskt ganska sugen på att blanda in lite rött i inredningen. Lite som i detalj på kuddar till exempel. Ska filura på det!

Jag har tagit in lite vackra kastanjer och lagt både i vardagsrummet och i köket. I vardagsrummet samsas de med ljus på en bricka. I de små ljushållarna tänder jag Ikeas doftljus med kanel varje kväll, luktar såå gott!





Har ni sett att Vakre hjem finns till specialpris nu? Bläddrade igenom tidningen i affären och gillade vad jag såg, så den fick följa med hem. Är annars inte ett jättestort fan eftersom jag inte tycker att innehållet matchar priset.

Ja, nu är det helg, men jag har så himla mycket att göra så det infinner sig ingen speciell känsla hos mig idag, men jag har iallafall tid för eget arbete och slapp åka in till skolan vilket är såå skönt! Ska jobba undan lite nu så jag kan ha en lugn kväll med god mat och tända ljus:)

Trevlig helg! Kram Charlotte

5 kommentarer:

  1. Hej Charlotte!
    Vilken inspirerande och mysig blogg du skriver.
    Ja bor i Jönköping och undrar om du vet några bra loppisar här omkring?
    Vilken fin kristallkrona du har! Har du fyndat den någonstans eller köpt i någon affär?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny! Tack så hemskt mycket:) Jaha, vad kul med en Jönköpingsbo, min hemstad:) Det finns faktiskt många bra loppisar så som Erikshjälpen som till exempel finns vid Solåsen.

    Takkronan kommer från Ikea och så har jag har hängt i lite prismor från samma ställe:)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Heej! Så fint du har det :) ha en fin helg! :)

    Kram!

    http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Vilket sagolikt hem du har! Du borde verkligen vara med i en heminredningstidning, så som du inspirerar med din shabby chica stil:) Har också köpt murgröna, på båge och som klängväxt. Gillar hur det gröna bryter av mot det vita. Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert hem du har!

    kram /Johanna

    SvaraRadera