söndag 15 februari 2009

Sol och krispig vår

Hej där! Vilket fantastiskt väder det har varit det sista! Så himla kallt men så länge det är sol finns inget att klaga på:) Har lyckats fånga lite strålar och annat smått och gott på bild de senaste dagarna.

Jag har handlat riktigt mycket det sista, ooops;) Något som hängt med hem efter shoppingen är denna takkrona. Har länge velat ha denna, fast med elektriska ljus men den har ju såklart utgått ur sortimentet. Men då tänkte jag, att man behöver ju nödvändigtvis inte en taklampa i vardagsrummet så myspys med levande ljus får det bli nu istället:) Har också piffat till den med prismor.



Lite andra ting har flyttat in i fågelburen...



Bland annat en sliten lerkruka från Rusta för 5 kr!!



Hortensian solar sig och hjälp vad vatten denna blomma kräver vatten trots att jag låter den stå och dra till sig vatten länge länge.



Mormor och morfar skickade ett alla hjärtansdag kort med en liten peng som det skulle köpas blommor för...



Det blev helt underbara ljusgula tulpaner från Stora torget här i stan...



Och de står nu i en urna i glas som är köpt på Blomsterlandet i veckan:)



En liten stackare till tulpan var avbruten men fick hamna i en egen liten skål:)



Jag är för övrigt väldigt lycklig just nu eftersom jag har fått en praktikplats på en mediebyrå bara ett par hundra meter från mig. Det bästa är att jag tror att det kommer bli kanon. Nu vill jag att det ska bli vecka 11 fortast kvickt:)

Ha det fint!

Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Godkväll!!'
    Stort grttis till DIG.. härligt att få en praktikplats så där nära och bra..

    Vilka härliga bilder du bjuder på... tulpnaer i alla dess färger är så fina och ett måste just nu!!

    Fågelburen är ox superfin och ljustaken mäktig!!

    Fin blogg du har!!
    kram på dig
    Ann-Catrin


    ps.. mina ranunker är snittblommor.. och har stått i nästan två veckor..

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jättefin takkrona!
    Och den där buren är såå mysig...

    Kram o ha en fin vecka!
    Mia

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Grattis till praktikplatsen, vad härligt att ha så nära!

    Fina saker du har köpt och den där fågelburen är ju underbar!

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera