söndag 1 februari 2009

Omflyttning, nya mjuka ting och hortensia

Nu är det dags för lite bilder från vardagsrummet i dagsljus. Jag har både flyttat runt lite saker och köpt lite nytt.

Min vätte har hamnat i gungstolen och lite nya saker har flyttat in i fågelburen.



Min samling ljusstakar i fattigmanssilver har flyttat till den runda brickan på vardagsrumsbordet.



Lite nytt mjukt har inhandlats på Ikea. Två virkade kuddfodral, en kudde med monogram och en mysig pläd.



Jag fick lite pengar av mormor sist jag var hemma och då passade jag på att köpa en Hortensia, som jag har velat ha ett tag nu. Tycker de är så speciella och vackra.



Lite ihopplock som tidigare återfanns på den runda brickan på bordet har fått flytta till en annan bricka på tv bänken.



Det var allt från vardagsrummet för nu. Idag har vi äntligen hittat en lampskärm till lampfoten i sovrummet och det blir nästa inlägg det:)

Kram Charlotte

4 kommentarer:

  1. Blir sååå fint. man anar vårkänsla. Visst e Hortensior fantastiska. kram kram

    SvaraRadera
  2. Så fräscht och fint! Vart har du köpt vätten? Är inte det en typisk Jönköpings-grej eller finns det i övriga Sverige också, tror du?
    Ha en fortsatt bra måndag!

    SvaraRadera
  3. Visst behöver man flytta om ibland. Hortensia är fina. Ha en bra kväll, kram Annika

    SvaraRadera
  4. Anna: Min vätte har jag fått av min mamma. Tror att det är någon kvinna längre upp i landet som tillverkar dem så det är inte någon Jönköpingsgrej, nej:)

    SvaraRadera