tisdag 16 december 2008

Pepparkaksbicotti & Adventsljustakar















För några dagar sedan bakade jag Pepparkaksbiscotti efter att ha blivit inspirerad av Lilla blanka. De är verkligen supergoda och ett bra komplement till vanliga pepparkakor. Receptet hittar du här.

Och vad fort tiden går nu i december. Det var inte länge sedan man tände första ljuset i adventsljustaken och nu är det snart dags för det fjärde. I år har jag två adventsljustakar, en i vardagsrummet och en i köket.

Jag har också hunnit byta ut mina hyacinter en gång redan. Det är tur att Blomsterlandet bara ligger några hundra meter bort:)

Kram Charlotte

2 kommentarer:

  1. Vad fint du/ni har det!
    Pepparkaksbiscotti ska jag nog prova, är nämligen inte så förtjust i att baka vanliga pepparkakor.

    SvaraRadera
  2. Tack:) Ja, gör det. Jag gillar inte heller att baka vanliga pepparkakor, men det här var både lätt och gott:) Och fint att titta på såklart!

    SvaraRadera